Street Fighter 6, Capcom’un yeni dövüş oyunu olarak geçtiğimiz 2 Haziran itibarıyla oyuncuların beğenisine sunuldu. RE oyun motoruyla hazırlanan ve farklı oyun modları sunan yapım, yılın en iyi dövüş oyunu olabilir!
Street Fighter IV, uzun süre sonra beni SF serisine tekrar bağlayan oyundu. Özellikle görsel tarzı beni fazlasıyla etkilemişti. Üzerine bir de Türk yağlı güreşçi olarak Hakan karakterinin olması, bu oyunu biraz daha özel konuma getiriyordu. Çalıştığım eski ofiste, öğlen molalarında defalarca kez SF IV karşılaşmaları gerçekleştirmiştik. İşin güzel tarafı, yenilsem bile keyif alabiliyordum. Öyle bir oyun işte benim için…
SF V ise, açıkçası çok da ilgimi çekememişti. Bu dönemde, Mortal Kombat’ın arka arkaya yaptığı ataklar fazlasıyla iyiydi. Özellikle DLC paketleriyle sunulan ünlü film karakterlerinin de katkısıyla Mortal Kombat evreninde oldukça fazla vakit geçirmiştim…
Derken, birden Street Fighter 6 çıkıverdi!
Capcom’un sevilen oyun motoru RE Engine ile hazırlanan ve platformlar arasında bağlantının kurulabilmesi için cross platform özelliği de sunan bu oyun, gerçekten heyecan verici.
Bu yeni yapımda, özellikle World Tour modu hoşuma gitti. Çünkü senaryo detaylarını arkanıza alarak yola çıktığınız ve birbirinden güçlü karakterlerle dövüştüğünüz bir mod bu. Kendi karakterinizi oluşturuyor ve hem kozmetik hem de dövüş yetenekleri tarafında geliştirmeler yaparak yolunuza devam etmeye çalışıyorsunuz.
Tabii yine de klasik 1vs1 modunda kapışmanın tadı hâlâ çok güzel. İster yapay zekâ yönetminindeki karakter ile, isterseniz de arkadaşınızın yönettiği karakterle kapışabilirsiniz. Blanka, hâlâ favori SF karakterim. E. Honda ve Dhalsim gibi klasiklerle dövüşmek de keyifli.
Şu notu da eklemek gerekiyor… Her dövüşçünün özel saldırıları bulunuyor ve bu saldırıları yapabilmek için oyunda uzmanlaşmanız ve tuş kombinasyonlarını doğru gerçekleştirmeniz gerekiyor. Daha basit bir yöntem yok mu derseniz, aslında var. Kontrol seçenekleri karşınıza geldiğinde, dinamik kontrolleri seçebilir ve birkaç tuşla rakibinizi yerden yere vurabilirsiniz. Aslında bu, ilk etapta keyifli olsa da ilerleyen zamanlarda sıkıcı gelebilir diye düşünüyorum.
Arkadaşımız Furkan Cingöz’ün Street Fighter 6 hakkında görüşleri
Street Fighter 6’ya ilk adımımızı attığımızda, bize 3 farklı seçenek sunuyor. Bu, aslında 3 farklı oynanış stili demek. Bunlar: klasik, modern ve dinamik kontroller. Şimdi bunlardan kısaca bahsedelim…
– Klasik kontroller, bildiğimiz eski kontrol şemalarına benzer seçeneklerden oluşuyor. Fakat önceki oyunlarda olmayan drive barı ve yeni drive hareketleri eklendiği için serinin diğer oyunlarından, özellikle 5. oyundan çok farklı bir oynanış sunduğunu söyleyebilirim. Tabii alışmanız biraz zaman alabiliyor.
– Modern kontroller, tüm karakterlerde benzer tuşları bulunan yarı otomatik diyebileceğimiz kontrol şeması.
– Dinamik kontroller ise, tam otomatik, hiç dövüş oyunlarıyla haşır neşir olmayanların bile oynaması için yapılmış bir kontrol şeması sunuyor. Yani zora gelemem, kolayı seçeyim diyorsanız burası tam da size göre.
Oynanış stilimizi seçtikten sonra ana menüde bizi 3 oyun modu karşılıyor…
Bunlar: World Tour, Battle Hub ve Fighting Ground. Ben, ilk olarak seride yeni olan World Tour modunda oyuna başladım. Bu modda, oldukça detaylı bir şekilde kendi karakterinizi oluşturup yeni özellikler ekleyebiliyor ve geliştirebiliyorsunuz. Ayrıca, şehirde yaşayan birçok kişiyle (teyzelerle, amcalarla) dövüşebiliyorsunuz ve akışa göre bir hikâye de sunuluyor. Çok çeşitli, eğlenceli yan etkinlikler bulunsa da hikâyesi çok derin değil. Bu modda geliştirdiğimiz karakterimizi Battle Hub modunda da kullanabiliyoruz.
Battle Hub modu, oyunun lobi sisteminin olduğu online modu temsil ediyor. Bu modda, seçtiğimiz lobiye girip diğer oyuncularla etkileşimde bulunup, mini oyunlar oynayıp, 1’e 1 dövüşlere ve turnuvalara katılabiliyoruz. Street Fighter 6, bize sorunsuz bir online deneyim sunuyor ayrıca oyun cross platfrom destekliyor.
Fighting Ground ise, bir arcade modu. Yani serinin diğer oyunlarında da gördüğümüz mod. Tüm karakterlerle ayrı ayrı oynayabiliyorsunuz, her karakterin hikayesi farklı, 5 stage olarak oynuyorsunuz. Dövüşeceğiniz karakterlerle ilgili ekrana birkaç görsel ve diyalog geliyor. Bu diyaloglar o kadar kısa ki neredeyse oyunun dünyası hakkında hiçbir fikir edinemiyorsunuz.
Arkadaşımla yan yana dövüşme fırsatı da buldum. Kendisi benden çok daha deneyimli bir Street Fighter oyuncusu olsa da, drive modunun çok farklı olduğunu, oyunu büyük ölçüde değiştirdiğini ve serinin diğer oyunlarından farklı hissettirdiğini söyledi.
Street Fighter 6’nın Playstation 5 sürümü 4K 60FPS olarak çalışıyor. Oynadığım süre boyunca neredeyse hiç FPS düşüşü hissetmedim. Oyun, maalesef Dualsense’in özelliklerini çok fazla kullanmıyor. Sadece kontrolcü üzerindeki hoparlör, bazı noktalarda güzel işitsel detaylar sunuyor. Açıkçası bu kontrolör için daha fazla detayın sunulmasını beklerdim.
İlgili Haberler:
>> Anker Soundcore R50i İnceleme: Uygun Fiyatlı Gerçek Kablosuz Kulaklık