PlayStation 5 VRR yani değişken yenileme hızı özelliğine yakında kavuşacak. Peki, bu özellik oyunculara ne katacak?
Sony oyuncuların merakla beklediği yeni nesil oyun konsolu PS5’i geçtiğimiz hafta resmi olarak satışa sundu. Tüm dünyada anında stokları biten PlayStation 5, yine rakibi karşısında büyük bir avantajı eline almış oldu. Ancak PlayStation 5 VRR özelliği ve 2K desteği ile gelmeyince çok eleştirilmişti.
Çoğu oyuncu 2K monitörlere terfi etmişken, PS5’in 2K desteğinin olmaması, oyunları FHD’de oynamalarına neden olmuştu. VRR yani değişken yenileme hızı ise özellikle FreeSync desteki monitör ve TV’lerde oyunculara büyük kolaylık sunuyordu. Xbox Series X/S’te olan VRR’in çok yakında PS5 için de geleceği bugün müjdelendi.
PlayStation 5 VRR özelliği ile güncellenecek
Sony kısa süre önce blogundaki PS5’in SSS bölümünü güncelledi. SSS bölümünde VRR özelliği hakkında konuşuyor. Blog’a göre Sony PS5, HDMI 2.1 aracılığıyla Değişken Yenileme Hızını yani VRR’yi destekleyecek. Sony, bilinmeyen bazı nedenlerden ötürü, bu özelliği kutudan çıkar çıkmaz yeni nesil konsollarına getirmemeye karar verdi. Bunu düzeltmek için Sony, gelecekteki bir sistem yazılımı güncellemesiyle VRR özelliğini açacak. Ne yazık ki, güncellemenin resmi olarak ne zaman yayınlanacağına dair somut bir bilgi yok.
Bilmeyenler için Değişken Yenileme Hızı (VRR), uyumlu monitör veya TV’nin konsol tarafından çalkalanan kare hızına bağlı olarak kare hızını ayarlamasına olanak tanıyor. Değişken Yenileme Hızı, ekrandaki yırtılmayı azaltıyor. Bu yırtılma neden oluşur? Oynadığınız oyunun 60 fps’de çalıştığını ve birdenbire kare hızının 50 fps’e düştüğünü varsayalım. Bu durumda bir çerçevenin yırtılmasına şahit olacaksınız çünkü bağlı ekranınız hala 60 fps çıktı veriyor.
Değişken Yenileme Hızı özelliği, ekranınızın kare hızını başlığın veya konsolun kare hızına ayarlayarak daha akıcı bir oyun deneyimi sağlıyor. Elbette, bu özelliğin keyfini çıkarmak için uyumlu veya desteklenen bir televizyona veya monitöre sahip olmanız gerekir. Konsollardan farklı olarak, VRR özelliği bir süredir PC’de yer alıyor. Nvidia’nın G-Sync’i ve AMD’nin FreeSync’i artık konsollara da geldi. Ancak konsollarda sadece FreeSync’in kullanıldığını belirtelim.
İlgili Haberler