HTC VIVE yaptığı duyuruda, yakında piyasaya sürecekleri VIVE Pro Eye modelinin, NVIDIA’nın “Variable Rate Shading” (VRS) teknolojisi için tercih edilen VR başlığı olarak seçildiğini açıkladı.
Ocak 2019’da duyurulan Vive Pro Eye, profesyonel VR kullanıcılarının taleplerini karşılamak üzere yaratıldı. Göz takibinin eklenmesi sayesinde Vive Pro Eye, uygulama geliştiricilere ürün geliştirme ve tasarım sırasında daha fazla bilgi toplama olanağı sağlıyor, bilgisayar ve sanal gerçeklik performansını optimize etmelerini ve daha derin seviyelerde eğitim uygulamaları geliştirmelerini destekliyor. Vive Pro Eye ile birlikte artık yeni ve daha kolay etkileşim yöntemleri de mümkün kılınıyor; Örneğin menulerde basitçe bakışlarla dolaşmak, oyunlara ve lokasyon bazlı eğlence uygulamalarında, kontrolörler olmaksızın etkileşimde bulunmak artık mümkün!
Uygulama geliştiricilerin VR projelerine göz takibini hızla entegre edebilmeleri için Vive bugün güncellenmiş bir “Pro Eye SDK” yayımladı. Bu güncelleme ile doğrudan VRS foveasyonlu taramaya entegre olmak mümkün. Yeni Vive Pro Eye SDK (SRAnipal) HTC Vive developer portal üzerinde erişime açık.
GTC’de Türünün ilk örneği Audi Dizayn İncelemesi
GPU Teknoloji konferansında en geniş kapsamlı VR demosu gerçekleştirildi. Vive, kullanıcıları program içerisinde tamamen yeniden yaratılmış olan bir Audi tasarımını incelemek ve deneyimlemek için NVIDIA Holodeck’in içine çekiyor. VR içindeki tasarım incelemeleri son derece etkilidir çünkü işletmelerin ve geliştiricilerin nesneleri ölçekli görmesini, tasarımı incelemesini hızlandırmasını, daha hassas bir şekilde doğrulamasını ve yerel ile global ekipler arasındaki iletişimi geliştirmesini sağlıyor.
Vive Kablosuz bağlantı adaptörü kullanımı, katılımcılara VR içerisinde gerçek bir hareket özgürlüğü sağlıyor. Türünün ilk örneği olan bu deneyim kullanıcılara VR içerisinde ışınlanarak hareket etmek yerine Audi araçlarının etrafında dolaşmalarına imkan sağlıyor. Bu deneyim aynı zamanda büyük monitörlere bağlı karma gerçeklik kameraları ile diğer katılımcılara demo katılımcılarının sanal ortamda araç ile nasıl meşgul olduklarını gösterebiliyor.
GTC’de Ön Plana Vive Pro Eye Çıktı
NVIDIA RTX GPU’lar tarafından desteklenen Vive Pro Eye, GTC’de ilgi çekici kurumsal gösteriler sunuyor. NVIDIA VR Ready Quadro GPU’ları, profesyonel uygulamalarda yüksek kaliteli VR deneyimleri için gerekli olan yetenekleri sağlıyor. Vive Pro Eye ve Quadro GPU’lar birlikte kurumsal düzeyde bir deneyim için gereken performansı, dengeyi ve güvenilirliği sunuyor.
GTC’deki Vive standları, Zerolight, Gravity Sketch, Ovation, Autodesk, Lockheed Martin’s Prepar3D ve FLAIM Trainer gibi yenilikçi kurumsal deneyimleri ön plana çıkarıyor.
Havacılık endüstrisinde bir dünya lideri olan Lockheed Martin, şimdi Vive Pro Eye’ı da bünyesinde barındıran Prepar3D ile özel pilotlar, ticari kuruluşlar, ordular ve akademi için öncü simülasyon yazılımını üretti. Dünya çapında mevcut olan bu yeni nesil eğitim, öğrenci sanal gerçeklik uçuş eğitimi senaryosunun içindeyken öğrencinin performansını anlayabilmesi için eğitmene göz takip verileri sağlayabiliyor.
İşletmelerde, kamusal konuşma becerileri gelişim için çok önemlidir, ancak deneyim kazanmak, yeni başlayanlar için zor ve korkutucu olabilir. Ovation, sanal gerçekliğin gücünü kullanarak bu ve diğer birçok geleneksel engelleri ortadan kaldırıyor. VR deneyimi, kullanıcıların becerilerini ve güvenini artırmak için tasarlanmış geri bildirim sağlayan göz izleme verilerini kullanarak eğitimlerini özelleştirmelerini sağlar.
Vive Pro Eye Laval Virtual’da
Vive Pro Eye, bu hafta ayrıca Avrupa’nın en büyük VR ve AR fuarı olan Fransa’daki Laval Virtual’de yer alacak. ZeroLight , Nvidia ve HTC Vive ile geliştirilen BMW M Sanal Deneyimi, Immersion standında sergilenecek. Bu deneyim, potansiyel müşterilerin dijital araçlarını 1: 1 ölçekte yapılandırmalarını, keşfetmelerini ve oturmalarını sağlıyor. İlk olarak CES 2019’da tanıtılan demo, görüntü kalitesinin “foveated rendering” ile nasıl geliştirilebileceğini gösteriyor – “hesaplama gücünü kullanıcının tam olarak baktığı yere odaklamak için göz takip teknolojisini kullanan bir rendering yöntemi.”
Bunu yaparken, kullanımda olmayan alanların önceliği azaltılırken, ekranın kullanımda olan alan mümkün olan en iyi görüntüyü alır. NVIDIA Turing tabanlı RTX GPU’lar, değişken alan gölgelemesi (VRS) sayesinde kusursuz görüntü oluşturma için en iyi çözümü sunar ve hedef bölgede süper örnekleme sağlar. Bu deneyim aynı zamanda gerçek zamanlı olarak etkileşimleri izlemek için Vive Pro Eye’ın göz takip teknolojisini kullanıyor ve ZeroLight’ın Wisdom VR platformunun bireysel ve toplu kullanıcı davranışı ve tercihlerine dair akıllı bilgiler sağlamasına olanak sağlıyor.