Navid Khavari yaptığı açıklamada önceden yaptığı açıklamalara değinerek Far Cry 6 hakkında konuştu. Küba’ya benzer bir ortamda geçecek oyun hakkında önemli açıklamalar yaptı.
Far Cry 6, Küba adasından, özellikle arabalardan ve mimariden bazı bariz görsel süslemeler taşıyor. Lakin anlatı yönetmeni Navid Khavari geçen hafta yaptığı bir röportajda bunu reddetmişti. Kısacası oyunun “özellikle Küba’da olup bitenlerle ilgili politik bir açıklama” olmadığını ifadesini dile getirdi. Bu da hassas siyasi ortamda oldukça makul bir açıklama olarak kayda geçti. Ancak Far Cry 6’nın hiç de politik olmadığı iddiası tabii ki kamuoyu tarafında kabul görmedi. Yorumlar, bir Karayip adasının faşist diktatörüne karşı bir devrim etrafında inşa edilen bir oyun hakkında politik mesajların olmasını kesin görüyordu.
Bu da tabii ki açıklamalara karşı makul bir sonuç. Özellikle Ubisoft, oyunlarının politik doğasıyla ilgili soruları ele almak konusunda hiçbir zaman iyi olmadı. Örneğin 2018’de Ubisoft CEO’su Yves Guillemot, oyunlarının politik olduğunu ancak tarafsız kalmaya çalıştığını söylemişti. Bununla birlikte, yazı işleri başkan yardımcısı Tommy Francois bir yıl sonra Ubisoft’un politik olanlardan ziyade “olgun kişilere uygun” oyunlar yaptığını söyledi. Far Cry tarzındaki bir oyunda zaten politik olmamak mümkün değil. Üstelik sıradaki oyun ciddi politik öğeler içeren Ghost Recon Wildlands’ı yapanlardan geliyor.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=ILHFhLjIXpY]
Tepkiler sonrası Khavari Far Cry 6 hakkında önemli şeyler söyledi
Tabii ki sorulardan kaçmaya çalışmak işe yaramadı. Sonuçta Khavari oyunun politik olduğunu kabul ettiği bir açıklama yaptı:
“Modern bir devrimi konu alan bir hikaye politik olmak zorunda. Oyunda bir ulusta faşizmi yükselten koşullar, emperyalizmin maliyeti, zorla çalıştırma, özgür ve adil seçimin gerekliliği, LGBDQ+ hakları ve fazlası hakkında sert görüşler var. Karayipler’de tasarladığımız kurgusal Yara adası tüm bunları içeriyor.”
Khavari, Far Cry 6 geliştiricilerinin sadece Küba’dan değil, tarihinde siyasi devrimler olan birçok ülkeden etkilendiğini söyledi. Ayrıca, yaşananlar hakkında hala görüş bildirebilen hayattaki kişilerle görüştüklerini ekledi. Biriken bu hikayelerin hassasiyetle aktarılması konusunda uzmanlarla çalıştıklarını da söyledi. Son olarak Khavari, “hikayenin kendini anlatmasına izin verin” diyerek oyunu gördüğümüzde karar vermemizi istedi.
7 Ekim’de çıkması planlanan oyun hakkında daha ilginci Ubisoft’un Khavari’yi bu konuda ortaya sürmesi. Normalde Khavari konumundaki bir insan oyun çıkmadan önce pek fazla konuşmaz. Ancak siyaset konusunda ifade edilen her kelimenin büyük hassasiyet gerektirmesi muhtemelen bunu gerektirdi. Sonuçta bu durum oyunun çok derin ve karmaşık olacağı konusunda bizi umutlandırıyor.
Diğer haberler:
>> HyperX resmen HP’e ait. Firma satın alma işlemlerini tamamladığını duyurdu
>> Bungie Yeni Çok Oyunculu Aksiyon Yapımı İçin Çalışan Arıyor