Oyunun geliştiricileri, 2013’te piyasaya çıkan BioShock Infinite oyununun yapımının zorluğundan dert yandı. Bununla birlikte oyundan çıkan özellikleri ve birçok konuyu daha paylaştılar.
Gazeteci Jason Schreier’in oyun geliştirme üzerine kitabı yayına çıktı. Bu kitap, özellikle AAA adı verilen en yüksek prodüksiyonlu yapımların zorluğuna dikkat çekiyor. Kitapta BioShock Infinite hakkında dürüst ifadeler yer alıyor. Kitapta oyunun geliştirme sürecinin tam bir karmaşa olduğu ve oyunun çıkışına aylar kala geliştiricilerin çok zorlu bir süreçten geçtiği anlatılıyor.
Schreier ile konuşan geliştiriciler, Ken Levine ile çalışmanın ne kadar “zor” olduğundan bahsettiler. Ken Levine, Bioshock serisinin yaratımında lider isimlerden bir tanesi olarak tanınmakta. Konuşanların birçoğu BioShock’un yönetmenini yaratıcı bir “dahi” olarak nitelendirdi. Lakin iletişim konusunda ve 200’den fazla geliştiriciye liderlik etmekteki hatalarından da bahsettiler. Bu hikayenin kitapta yer almasından sonra Levine ile çalışmış birçok kişi de deneyimlerini Twitter’dan paylaştı. Bu paylaşımlar beğeni toplayan oyunun gelişim süreci ile ilgili belgesel lezzetinde bilgiler edinmemizi sağladı.
Geliştiriciler, BioShock Infinite sürecinde yaşadıklarını samimiyetle anlattı
Geliştiriclilerden Mike Soden o dönemi şu samimi ifadelerle anlatıyor:
“Partide içki kuyruğunda beklerken geliştiricilerden ikisinin eşlerinin sohbetine kulak misafiri oldum. Birbirlerine oyunun bitmesine çok sevindiklerini ve o sürecin boşanma gibi hissettirdiğini söylüyorlardı. Kendi karıma baktım ve ona aynısını hissedip hissetmediğini sordum. Soruma ‘evet’ yanıtını verdi.”
“Bu işte Infinite’ın beni nasıl değiştirdiğinin hikayesi. Ona bir daha asla böyle bir şey yapmayacağımın sözünü verdim. Bunun sonrasında farklı işler aramaya başladım. Ayrıca, kendime de bir söz verdim. Bir yapımcı rolünde olursam asla kendi takımıma bunu yapmayacağım.”
Don Roy ise geliştirici Irrational’a oyunun çıkışından bir yıl önce Mart 2012’de katıldığını söylüyor. Roy, şirketteki ilk günlerinde şirketin organizasyon zafiyetleri karşısında şoka uğradığını söylüyor. Don Roy, firmanın o yaz Epic Games’ten Rod Fergusson’u bu zafiyeti çözmesi için işe aldığını söylüyor.
Fergusson’ın rolünün önemli bir parçası, zorlu bir görev olan Levine ile çalışmaktı. Xbox erişilebilirlik program yöneticisi Tara Voelker da o günleri şöyle anlatıyor:
“Irrational’da işe başladığımda Multiplayer kısmında Kalite Güvencesi Lideri görevindeydim. Ayrıldığımda ise yine teknik olarak Kalite Güvencesi kısmının birim şefiydim. Lakin son zamanlarda zamanımın yarısını Ken’in sekreteri olarak harcadım. İşlerimden ilki toplantıda notlar almaktı. Bir diğeri ise Rod ile birlikte dolaşmaktı.”
Diğer eski geliştiriciler de Bioshock Infinite için Voelker’ın söylediklerine dostane yanıtlar verdi. Bununla birlikte yanıt verenler, o dönem yaşadıkları zorlukları anlattı. Bunlardan bir tanesi, “Stüdyo kapandığında buna üzüldüm ama bu beni ruhen iyileştirmeye başladı.” diyordu.
Diğer haberler:
>> Resident Evil Village’taki Bazı Yaratıklar “Çalıntı” Mı?
>> PlayStation 5 Tedariği Gelecek Sene De Sıkıntılı Olacak: Sony Ümitsiz