Google, sanal ve karma gerçeklik tabanlı cihazlar için özel olarak geliştirdiği Android XR işletim sistemini geçtiğimiz Aralık ayında duyurmuştu.
Kısa bir süre sonra, Samsung’un Project Moohan adlı ilk Android XR başlığı prototipini tanıtmasıyla birlikte, bu yeni platformun geleceği daha da netleşmeye başladı. Şimdi ise, Google’ın DeepMind ekibi tarafından geliştirilen bir çift akıllı gözlükle birlikte platformun 2025 yılında ticari olarak kullanıma sunulacağı bildiriliyor.
Google henüz pek fazla teknik detay paylaşmamış olsa da, bir geliştiricinin yaptığı açıklamalar, Android XR uygulamalarının tıpkı Android telefonlar gibi kamera erişimine sahip olacağını ortaya koydu. Bu da geliştiricilerin XR başlıklarının kameralarına erişerek karma gerçeklik deneyimlerini çok daha sürükleyici hale getirebileceği anlamına geliyor.
Geliştiriciler, Android XR Başlıklarının Kameralarına Erişim Sağlayabilecek
Android geliştiricisi Antony Vitillo, Google’a geliştiricilerin XR başlıklarındaki kameraları kullanıp kullanamayacağını sorduğunda, şirketin temsilcisinden “Herhangi bir Android uygulamasında olduğu gibi, geliştiriciler kullanıcı izniyle kamera görüntülerini kullanabilir.” yanıtını aldığını belirtti.
Bu açıklamaya göre, Android XR uygulamaları yüzünüze bakan ana kameralar ve çevreyi tarayan dış kameralar dahil olmak üzere tüm kameralara erişim isteyebilecek. Bu, Meta Quest 3 ve Apple Vision Pro gibi mevcut XR başlıklarından önemli bir fark yaratıyor çünkü bu cihazlar üçüncü taraf geliştiricilere doğrudan kamera erişimi sunmuyor.
Gelişmiş El Takibi ve Fiziksel Ortam Analizi Sunacak
Google’ın geliştiricilere sunduğu Sahne Anlama özelliği sayesinde, Android XR tabanlı başlıklar ortamı detaylı bir şekilde analiz edebilecek. Bu teknoloji sayesinde:
- Işık tahmini: Kamera görüntülerini kullanarak sahnedeki ışık koşullarını analiz edebilir ve sanal nesnelerin gerçek dünyayla uyumlu bir şekilde gölgelenmesini sağlayabilir.
- 3D ortam haritalama: Kullanıcının odasını tarayarak sanal nesneleri en uygun şekilde yerleştirmek için veriler toplayabilir.
- Gelişmiş el takibi: Kullanıcıların el hareketleri, parmak eklemleri ve açısal hızları takip edilerek sanal nesnelerle daha doğal etkileşim kurması sağlanabilir.
El takibi konusunda Google, kullanıcıların temel hareketlerini (kavrama, nişan alma, dürtme vb.) takip etmek için gelişmiş bir izleme algoritması kullanacağını belirtiyor. Bu, VR ve AR oyunlarında el hareketlerini kullanarak çok daha sezgisel bir deneyim sunabileceği anlamına geliyor.
Samsung’un Project Moohan adlı XR başlığını 2025’te piyasaya sürmesi beklenirken, Google’ın da kendi geliştirdiği DeepMind destekli akıllı gözlükler üzerinde çalıştığı bildiriliyor. Bu gözlüklerin AndroidXR ekosistemi içinde çalışacağı tahmin ediliyor.