Battlefield 2042, online rekabet üzerine inşa edilmiş bir FPS oyunu. DICE tarafından geliştirilen ve EA Games tarafından dağıtımcılığı üstlenilen yapım, geçtiğimiz 19 Kasım itibarıyla PC ve konsollar için satışa sunulmuştu. O günden beri oyuncular tarafından gelen yorumlar ise, oyunun çok kötü olduğu yönünde.
Battlefield 2042, yayımlanan ilk videoları itibarıyla büyük haritaları, gerçek zamanlı doğa olayları ve tabii ki görsel kalitesiyle dikkat çekiyordu. Ne var ki oynanabilirlik tarafında sınıfta kalmışa benziyor. En azından şimdilik…
Şunu söylemekte fayda var ki Battlefield 2042, tek kişilik senaryo moduna sahip değil. Yani tek başıma oynayayım ve bir hikâyeyi takip ederek sonunu göreyim derseniz, örneğin Call of Duty: Vanguard’a göz atabilirsiniz. Çünkü Battlefield 2042, yalnızca multiplayer modlar üzerine kurulu bir oyun.
Oyun severlerin şikayet ettiği konulardan biri, senaryo modunun olmamasıydı. Genel şikayet ise, oyun mekaniklerinin iyi olmadığı, önceki oyunlarda kullanılan ve sevilen pek çok özelliğin de bu oyunda yer almadığı yönünde. Geliştiriciler ise, yapılacak yeni güncellemelerle oyunun daha iyi bir hale getirileceğini belirtiyor. Tabii bu saatten sonra bu negatif durumu tersine çevirmek kolay görünmüyor. Zira oyun, Steam’de 30 binin üzerinde negatif yorum alarak tüm zamanlarda en sevilmeyen oyunlardan bir tanesi oldu bile.
“Battlefield 2042 beğenilmeyince işine son verildi” diye düşünülmüştü, ama durum farklı
İlginç bir gelişme ise, oyunun tasarım tarafında ekip şefliğini üstlenen Fawzi Mesmar’ın DICE’tan ayrılmaya karar vermiş olması. İlk etapta bu, “Oyun beğenilmeyince istifaya mı zorlandı?” gibi algılansa da, gelen bilgilere göre durum daha farklı.
Bir açıklama paylaşan Mesmar, Battlefield 2042’nin geliştirilme süreci esnasında reddedilmesi çok zor olan bir teklif aldığını ve oyunla ilgili işleri biter bitmez yeni ekibe geçiş yapmak üzere anlaşmaya vardıklarıı söyledi. Mesmar, DICE’ta görev aldığı süreçte ekipten çok etkilendiğini, ilham almayı sürdürdüğünü ve kimseyi hayal kırıklığına uğratmamış olduğunu umduğunu da dile getirdi. Yani bu zaten planlanan bir gelişmeymiş, oyunun başarısızlığıyla bir ilgisi yok gibi duruyor. Ne dersiniz?