Her yıl merakla beklenen futbol oyunu FIFA 22 PC sürümü için kötü haber geldi. Özetle oyunu bilgisayarda oynayanların deneyimi PlayStation 4 ve Xbox One ile benzer olacak.
Beklenenin aksine FIFA 22 oyununun bilgisayar deneyimi artık tanıştığımız yeni nesil konsollarla benzer olmayacak. Konsol kullanmayı tercih etmeyen futbolsever oyuncular merakla beklenen yeni nesil özellikleri alamayacaklar.
Oyunun bu yılki sürümü hakkında geçtiğimiz hafta sonu bir bilgilendirme gerçekleşti. Böylece FIFA 22 için hazırlanan yeni “Hypermotion” özelliği ortaya çıktı. Kısacası resmi siteden yapılan açıklamaya göre bu özellik hali hazırdakinden çok daha gerçekçi animasyonları oyuna getiriyor. Firma bu gerçekçi animasyonları hazırlamak için üst düzey hareket yakalama teknolojileri kullanmış. Ayrıca bu çalışmalarda makine öğrenimi teknolojisinin de kullanıldığı belirtiliyor. Bu da artık öğrenen yazılımların oyunların gelişiminde de rol almaya başladığını bize gösteriyor.
Animasyonlarda daha gerçekçi görüntüler oluşturmak için hareket yakalamanın yanında bunu destekleyen bir yapay zeka olması oldukça büyük bir gelişme. Ne yazık ki bilgisayar oyuncuları bu üstün teknolojinin sonuçlarını ilk elden deneme şansına sahip olmayacak. PlayStation 5, Xbox Series X/S ve Stadia sürümünde bu yenilikçi teknolojinin yer aldığı bir sürüm çalışacak. Lakin bilgisayarlar ve mevcut konsollar daha basit bir sürümde kalacak.
Electronic Arts, FIFA 22 PC sürümü için düşük donanımları da göz önünde tutuyor
Özellikle nesil geçişlerinde bilgisayar sürümü için Electronic Arts muhafazakar bir tavır sergiliyor. Bunun en önemli sebeplerinden biri geniş bir kitleyi kapsayan FIFA oyuncularının birçoğunun düşük seviye donanımlar kullanması. Bu yüzden Electronic Arts bu tür büyük yenilikleri bilgisayar sürümü için birkaç yıl bekletmeyi tercih ediyor. Böylece oyun daha uzun süre düşük donanım konfigürasyonuna sahip bilgisayarlarda çalışıyor. Oyunun yönetici yapımcısı Aaron McHardy geçtiğimiz Kasım ayında FIFA 21 hakkında şunları söylemişti:
“Bilgisayar sürümü için hangi sürümü sunacağımıza karar vermek durumundayız. Bunun için oyunu oynayan hayranlarımızın hangi donanımları kullandığını inceledik.”
“Dünyadaki oyuncuların hangi güçteki donanımları kullanarak bu oyunu oynadıklarını anlamak için gereken bilgilere sahibiz. Bu bilgilere baktığımızda yeni nesiller için hazırlanan oyunu yayınlamak doğru olmazdı. Eğer bu kararı alsaydık çok sayıda kişi oyunu oynayamayacaktı. Bu oyuncularımızın önemli bir kısmını dışarıda bırakmak anlamına geliyor.”
2010’a kadar FIFA PC sürümleri konsollara göre daha da gerideydi. Yine de oyuncuların genelinin bu sınıflandırma sisteminden memnun olmadığı açık. Oyuncular HyperMotion’ın bir pazarlama hamlesi olduğunu düşünüyor. Ne var ki ayrıma sebep olan herhangi bir şeyin adil olmadığı görüşünü bildiriyorlar.
Diğer haberler:
>> Warzone Dünya Rekoru Hile ile Mi Kırıldı: Rekortmen Kanıt Peşinde!
>> Google Samsung Galaxy Mağazası’nı Bitirmeye Çalıştığı İçin Davalık Oldu