Electronic Arts firmasının yeni patenti oyunları yüklenmesini bekleme çilesini ortadan kaldıracak. Böylece oyun yüklenene kadar oyunu uzak bir sunucudan oynamak mümkün olacak.
EA, oyunlar arkaplanda inerken görüntü akışı üzerinden oynanmasına izin veren bir teknolojinin patentini aldı. Bu patent 16 Şubat tarihinde ABD Patent ve Ticari Markalar Ofisi internet sitesinde yer aldı. Patentin detayları geniş bir şemayla anlatılıyor. Kısacası meraklıların kesinlikle göz atmasını tavsiye ediyoruz.
Ortaya çıkan fikir “Dinamik bir video oyun istemcisi” adını aldı. Böylelikle bu teknoloji, kullanıcının bilgisayarında başlattığı oyunun indirilip indirilmediğini kontrol ediyor. Oyun eğer bilgisayarda yoksa indirme esnasında oyun uzak bir sunucudan akış olarak gelir. Bu aslında tıpkı şu sıralar popüler olan GeForce Now gibi bir sistem. Ancak EA’nin fikrinin farkı oyun indirildikten sonra akıştan otomatik biçimde yerel sistemdeki oyuna geçişin sağlanabilmesi.
Electronic Arts eğer bu patenti hayata geçirebilirse kendisine kızgın olan oyuncuların büyük sempatisini kazanmayı başarır. Bu günlerde çıkan oyunların boyutlarını düşünürsek böyle bir sistem bize saatler hatta günler kazandırır. Üstelik bunun daha beteri olan tam oyun oynamaya hazırlanırken karşımıza çıkan güncelleme uyarıları da bu sayede son bulur.
Electronics Arts firmasının aldığı yeni patenti ile ilgili potansiyel sorunlar var
Bu teknoloji kulağa gerçekten hoş geliyor. Ancak bazı nedenlerle bu teknolojinin umulduğu kadar pürüzsüz çalışmaması muhtemel. Uzak sunuculardan oyun oynamak hala çok yaygın değil. Bu oyun mecrası öncelikle çok iyi bir internet bağlantısı talep ediyor. Sadece hız değil yaşanan bağlantı dalgalanmaları da bu sistemin verimini düşürüyor.
Electronic Arts şirketinin patenti ise bu akış ile paralel biçimde oyunun indirilmesini de kapsıyor. Bunun sağlanması için internetinizin gerçekten çok iyi çalışması şart. Modern bir oyun artık 100 GB’tan fazla indirme anlamına gelebiliyor. Değil ADSL bir bağlantı ortalama bir VDSL için bile bu işlem oldukça zor duruyor.
Hayatımızda bu teknolojiye benzer bir şeyler yok değil. World of Warcraft oyununun başlatıcısı, istikrarlı çalışmasa da oyun indirilirken çalışmasını sağlayan aşamalı bir yükleme sistemine sahip. Konsollarda da artık oyunun bir kısmını oynamaya izin veren iki aşamalı indirme sistemleri kullanılıyor. Ancak EA’ın planları gerçekleşirse “oyunun yüklenmesini bekliyorum” cümlesi tarihe karışacak.
Diğer haberler: